Followers

Monday, January 10, 2011

BAju Asrama anak kak Nisah CITU.... UiTM Arau Perlis.



Kainnya dia bagi hari Isnin lepas.... Dia cakap nak hari Jumaat.... baju asrama urgent katanya..... So nak tak nak terpaksa juga I buatkan walaupun masa kurang mengizinkan...

Seawal 3 pagi I bangun setiap hari semata-mata untuk menjahit..... kalau sehelai rasanya sempat la I siapkan dalam dua hari.... Bukan apa siang dah kerja malam uruskan anak2... bila anak2 dah tidur baru i start menjahit.....

KAlau anak2 tak tidur susah jugak nak menjahit.... Dia bagi 3 pasang suruh buat.... Naik ketaq jugak kepala menyudahkan jahitan..... I tak sempat nak snap gambar.... cuma pakai camera talifon saja.... Tu pun talifon murah jer.... GAmbar sedikit blur.....

BAju dia nak berpoket..... Kos upah biasa tanpa paksaan I ambik RM25 sepasang..... So 3 pasang dah jadi RM75..... I tambah RM5 setiap pasang sebab urgen.... So jadinya RM30 sepasang.... Total 3 pasang RM90...

Lagi pun tuan punya badan tak kisah.. janji baju anak dia siap.... KAlau upah kedai kat Arau ni baju kurung saja RM 35.....

1 comment:

kak ina kl (1) said...

dulu rajin gak jahit baju sendiri dan anak-anak..sekarang ni malaslah pulak

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...